Šta na kartici vozača znači greška „Poslednja sesija kartice nije pravilno zatvorena“?

Postoji mnogo događaja i grešaka na kartici vozača digitalnog tahografa koje vozači, ali i prevoznici ignorišu sve dok ne uđu u problem. Pogledajmo jedan od najozbiljnijih od njih – „Poslednja sesija kartice nije pravilno zatvorena“.

Pročitajte tekst u nastavku da biste saznali šta ovo zapravo znači, zašto bi moglo biti toliko opasno i kako Tahomotive rešava potencijalne rizike pravovremenim upozorenjima vozačima i odgovornim licima.

Šta to znači?

Objašnjenje je jednostavno – digitalni tahograf je pokušao da upiše podatke na karticu ali je došlo do tehničkog problema. Kartica vozača je iz tahografa izvađena bez upisanih poslednjih podataka, podaci na kartici nisu potpuni i ne predstavljaju stvarno stanje.

Zašto ova greška na kartici može da vas dovede u ozbiljne probleme?

Razlog zašto je ova greška toliko ozbiljna krije se u tome kako se čuvaju podaci na kartici vozača. Digitalni tahograf sve promene aktivnosti beleži na karticu vozača i sve dok nije upisano novo stanje, smatra se da je prethodno stanje i dalje aktivno, a kazna za vozače i prevoznike je u tom može da bude astronomska.

Zamislite situaciju:

Vozač je počeo da vozi, a kartica je otkazala. To znači da se na karticu vozača tahografa ne mogu upisivati nove aktivnosti nekoliko sati ili čak dana (da, možda zvuči nerealno – to smo videli analizom podataka naših kupaca).

Šta se dešava za to vreme?

Softver za analizu to vidi kao neprekidnu vožnju od nekoliko dana. Zamislite šta bi se desilo kada bi u takvoj situaciji policija izvršila kontrolu na putu? Dobili biste veliku kaznu za neprekidnu vožnju od nekoliko dana. Noćna mora.
Šta učiniti povodom toga?

Kao i u drugim situacijama – vozač treba da odštampa dnevni ispis sa vozila kojim upravlja, na poleđini tog štampanog spisa treba da upiše podatke kojima se utvrđuje njegov identitet (ime i prezime, broj vozačke dozvole, odnosno broj kartice vozača) da pravovremeno evidentira sve svoje aktivnosti i da se potpiše. Takođe, po završetku dnevnog vremena upravljanja vozilom da odštampa dnevni ispis sa vozila koji sadrži vremena koja su evidentirana na tahografu ili ukoliko ih tahograf nije evidentirao, da na poleđini ispisa upiše vremena svih svojih aktivnosti od trenutka štampanja ispisa na početku, kao i podatke kojima se utvrđuje njegov identitet na prethodno pomenuti način i da se potpiše. Naravno, sve ispise treba da nosi sa sobom narednih 28 dana.

Ukoliko se greška ponovi, savetujemo zamenu kartice.

Na koji način Tahomotive može da smanji rizike?

Čim izvršite otpremanje podataka sa kartice vozača u Tahomotive, vozaču i odgovornom licu Tahomotive će poslati e-mail upozorenje o ovoj grešci i uputstva kako da rešite problem. Ukoliko je vaš vozni park opremljen uređajem za daljinsko preuzimanje podataka sa digitalnog tahografa i kartica vozaža, ovo obaveštenje, kao i sva druga dobićete automatski.

Shopping Basket